Thursday, November 6, 2008

Kako pripremam `cold porcelain` za transfer?

`Hladni porcelan` pravim po mom omiljenom receptu koji ste vec imali prilike da proverite. Vidim da vam se dopalo i drago mi je!
Najvise volim da radim transfere starih crno-belih fotografija, pa ne bojim ` porcelan`, ali sam sigurna da bi bio veoma lep i na nekim svetlijim bojama...
Izradjeni `pocelan` oblikujem u loptu da bih proverila da li sam ga dovoljno mesila.
Lako se oblikuje u `zmiju` - znaci da sam stavila dovoljno kukuruznog skroba, belog lepka, .... u pravom odnosu.
Poslednja provera je umotavanje u pletenicu ( ovo sam videla na net-u).
Tako se proverava i da li je dovoljno `izradjen` bilo koji materijal za oblikovanje. Ako se savija lako i bez `pucanja` na prevojima - dovoljno ste `mesili`!
Nemam masinu za testo, pa koristim rucno razvlacenje...
`Porcelan` stavljam izmedju dva celofana i `oklagijam` ga ( teglom, oklagijom, valjkom, praznom valjkastom kutijom od C-vitamina, casom,......ma, moze sve valjaksto!)
Nije lose ovo uraditi nekoliko puta.
Jednaka debljina se lako dobije ako `oklagijate` tako sto `porcelan` postavite izmedju dve strikace igle ( moze bilo sta kao oslobac zeljene debljine)...
Srecnici koji su nabavili masinu za testo propustaju vadjenje `palacinke` izmedju celofana, preklapanje nakoliko puta i ponovno `oklagijanje`....hehehehee...eeee, meeerakkkaaaaa......
UVEK napravim vise `porcelana`nego sto mi je potrebno ( ne znam kako mi to polazi za rukom???). Odvojim potrebnu kolicinu, a ostatak ostavljam u plasticnu kutiju!
Slicice za transfer neumorno sakupljam i kada mi trebaju i kada mi nisu potrebne. Imam zavidnu kolicinu u kutiji koja mi je pri ruci. Kazu da je bolji transfer kada je stampanje `frisko`, ali ja nisam primetila razliku.
Sada imam sve sta mi je potrebno!
Tu je kutija slicica koje sam nastampala na laserskom stampacu, iseckala iz raznih casopisa i dnevnih novina.
Podlogu od stiropora koristim da na njoj radim transfer da ga ne bih kasnije pomerala ( tu ce se i susuti kasnije).
Posudica sa vodom mi je neophodna sve vreme.
Pri radu koristim cetkicu za nanosenje vode i nozic za secenje (dobila sam ga od jedne zubotehnicarke koju jos nisam stigla da upoznam - hvala joj, ne znam sta bih bez njega!)

Sve je spremno! Dok ja napravim par transfera i slikam ih - Vi caskom zamesite `cold porcelain`!
Vazi?
Vidimo se posle pauze za kaficu!






Postupak za transfer na `cold porcelain`-u je skoro isti kao i na ostalim masama, beolinu ili fimu.
Posmatrala sam Zvezdicin tut na forumu Moj Rucni Rad, neke tut-ove na You Tube i dosla do `svog` nacina.
Kao i uvek - I did it in my way!

No comments: