Friday, September 5, 2008

I did it in my way - make `cold porcelain`!

Bez obzira za koji recept `cold porcelaina` se odlucite, postupak je isti, a reziltati su veoma slicni. Razlike su u nijansama boje, prozirnosti `porcelana`. Danas necu dodavati boju, ali To mozete raditi i za vreme kuvanja , mesenja ili posle susenja.
Svi sastojci su u serpici.
Kazu da bi bilo dobro prvo staviti tecne sastojke, pa zatim cvrste... ma nema veze.
Ovo je mala kolicina i nece se nista zgrudvati jer se stalno mesa na laaaaaagaaaaanoooj vatri. Kuvam na gasnom sporetu, a vatra je najslabija moguca.
Ne stedim na limunovom soku, ali pametnije bi mi bilo da sam ga prvo procedila... Sad je kasno, ali sledeci put...
Vreme za pocetak neprekidnog mesanja - ziveo`cepter`!

Postepeno se sve sjedinilo u jednolicnu masu...

Mesanjem se postize da `porcelan ponovo pocne da se oblikuje u `grudvu` i odvoji od zidova suda
Dobro je `naprasiti` podlogi kukuruznim skrobom da se ne lakse mesi, ali nije neophodno... Ne plasite se da mesite, veoma brzo se hladi...
Veoma je vazno dobro umesiti `porcelain` cim se dovoljno ohladi da moze da se drzi u ruci...
Oblikovanje u perlice, plocice ili figurice ostavljam Vama da izaberete.
Spremite `cold porcelain` u plasticnu posudu koja se hermeticki zatvara i NE CUVAJTE JE U FRIZIDERU, nema potrebe. Najbolje je da napravite kolicinu koju cete koristiti `ovih dana`...

Oblici se suse na vazduhu, par dana - zavisi...
Poneka perla uvek pukne, ali nije vazno - od njenih delova moze da se napravi zanimljiv ukras koji se zalepi na plocicu... ili se jednostavno baci ( uvek mi bude zao da bacim i trudim se da sve iskoristim). Pravim `jabucice`, `bubamarice`, ... ,`svasta ponesto`...


Pravljenje `cold porcelain`- a me zabavlja . Uzivam da menjam recepte i spadam u ljude koji uvek nesto izmene i nikada ne postuju uputstva za upotrebu. Uputsvo za upotrebu ili recept citam tek kada nesto `zabrljam` ili iskomplikujem ...

Nadam se da sam Vas bar malo zainteresovala za pravljenje `cold porcelaina`. Radujem se Vasim buducim radovima.
Mozda ce ove godine ukrasi za jelku biti napravljeni od `porcelana` koji cete praviti u krugu porodice?
Mozda ce pokloni Vasim prijateljima priciniti zadovoljstvo jer ste ih `od pocetka do kraja` napravili svojim rukama?
A da!
Ne zaboravite da dodate Vase `tajne sastojke` - ja jesam!

5 comments:

Anonymous said...

Nadam se da ti ne smeta sto sam spomenula tvoju recepturu,zajedno sa tvojim blogom,naravno,na jednom hrvatskom forumu.Pozdrav.

Unknown said...

Koji je moj izbor? Da li ga imam?
Srecno!

Anonymous said...

Zao mi je ako ti je zasmetalo,mislila sam da ce ti biti drago,izvini,trebala sam prvo da te pitam.

Unknown said...

Internet je jedno veliko moreeee, svi smo mi `ribe` u moru plavom....
Bice dovoljno obavestenje PRE nego sto to uradis - to se zove pristojnost!
Drago mi je sto si na mom blogu nasla nesto zanimljivo - to mi je i bio cilj! Nacin je bio pogresan!
Slobodno mi se obrati ako Ti je potrebno neko dodatno objasnjenje!
Uzivaj!

Anonymous said...

Volela bih da probam vas recept za hladan porcelan(jer sam odusevljena).Imam na umu nesto mojoj deci da napravim,ali nisam sigurna za lepak koji treba.Da li bih mogla da stavim lepak za papir ili ide neki drugi?Unapred hvala i puno pozdrava.